Passió per l’ensenyament

Jo vaig començar donant classes atret pels diners d’un primer treball, però poc a poc em vaig anar adonant que el que realment em feia feliç era aquella sensació d’estar col·laborant en la formació d’algú. Aquella sensació que una persona, gràcies a tu aprendrà una cosa, que per petita que sigui, li ajudarà en un futur. I especialment, la satisfacció després de veure la motivació als ulls de l’alumne derivada de veure que li comencen a sortir les coses bé.

Avui es dia de vaga d’educació, no és la primera, I de ben segur, no serà la última. No, no em vull queixar dels polítics, vull parlar sobre la motivació dels professors, que pel que he copsat d’opinions d’alguns d’ells, ha quedat trastocada. El desbordament d’alumnes per professor, les disminucions salarials o la incertesa són algunes de les raons.

Però malauràdament, els alumnes són els grans prejudicats de tot aquest embolic. Per això, m’agradaria animar a aquells professors que han perdut la motivació. Animar-los a que tornin a transmetre amb passió els seus coneixements, recordant tot allò que els va fer decidir pel camí de l’educació, quan podrien haver-se decidit per una altra professió, segurament millor vista socialment.

També, I per acabar, voldria fer una cosa que hauríem de començar a fer més. M’agradaria donar les gràcies tots els meus professors, ja que si ara puc donar classes, és gràcies a ells.  

Leave a Reply

